WhatsApp’a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam

WhatsApp, Reklam Planlarını Hayata Geçiriyor

WhatsApp, uzun zamandır tartışılan reklam planlarını uygulamaya koymaya başlıyor. Meta bünyesindeki mesajlaşma uygulaması, gizlilik ve uçtan uca şifreleme gibi temel güvenlik ilkelerinden ödün vermeden, artık belirli bölümlerde reklamlara yer verecek.

Şirketin açıklamasına göre, WhatsApp kullanıcılarının birçoğu kademeli olarak reklamlarla karşılaşacak. Ancak bu değişiklik şimdilik sadece “Güncellemeler” sekmesini aktif olarak kullananları ilgilendiriyor. Uygulamayı sadece kişisel mesajlaşma için kullananlar reklam görme konusunda endişelenmeyebilir. Ancak WhatsApp, günde yaklaşık 1,5 milyar kullanıcının bu bölümü aktif olarak kullandığını belirtiyor. Eskiden daha çok arkadaş durumlarını görmek ve ilgi çekici kanalları keşfetmek için kullanılan bu sekme, şimdi kanal yöneticileri ve işletmeler için bir büyüme ve tanıtım alanına dönüşüyor.

Yeni reklam sisteminde WhatsApp, kullanıcıların favori kanallara abone olmalarını teşvik edecek tanıtımlar sunacak. Bazı kanallar daha öne çıkarılacak ve “Güncellemeler” sekmesindeki Durum kısmına da reklamlar entegre edilecek. Şirket, bu yeni sistemin kullanıcıların işletmelerle etkileşim kurmayı daha kolay ve doğal hale getireceğini iddia ediyor.

Tabii ki en önemli soru gizlilik konusu. WhatsApp, bu reklam sisteminin kullanıcı verilerini kötüye kullanmayacağını vurguluyor. Özel mesajlar, yapılan aramalar, sohbetlerde paylaşılan konumlar, rehberdeki kişiler veya arkadaşlarla olan gruplar reklam hedeflemesi için kullanılmayacak.

Reklamların gösterilme nedenlerine ilişkin veriler oldukça sınırlı tutulacak. WhatsApp, temel hesap bilgileri, kullanılan cihaza ilişkin genel teknik bilgiler, genel konum bilgileri gibi bilgiler ve “Güncellemeler” sekmesindeki etkileşimleri göz önünde bulundurarak reklam içeriklerini şekillendirecek.

Ayrıca şirket, Meta ile kişisel bilgi paylaşmadığını, hassas verilerin anonimleştirildiğini ve kullanıcıların deneyim üzerinde her zaman söz sahibi olduğunu belirtiyor. Meta’nın iş modeli düşünüldüğünde, şirketin gelirinin %98’i reklamlardan elde ediliyor. Dolayısıyla WhatsApp’ın bu modele entegre olması şaşırtıcı değil. Ancak bu geçişin kullanıcı alışkanlıklarını nasıl etkileyeceği zamanla anlaşılacak.

Related Posts

Otomotiv devinin 250 bin aracı geri çağırıldı. Ölümcül hata yapmışlar

ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), Chrysler’in ana şirketi Stellantis’in 250 bin 651 aracı, yan perde hava yastıklarındaki montaj hatası nedeniyle geri çağırdığını açıkladı. 2022-2025 model bazı Chrysler Pacifica ve Voyager …

Vampir enerji tehlikesi: Elektrik faturanıza sessizce 100 TL’lik gizli yük biniyor

Kapatmadığınız ama fişte kalan elektronik cihazlar farkında olmadan cebinizi yakıyor! “Vampir enerji” adı verilen bu gizli tüketim, her ay elektrik faturanıza fazladan 50 TL ekleyebilir.

Meta ve Oakley’den yeni akıllı gözlük

Meta, Ray-Ban ortaklığından sonra şimdi de gözlük markası Oakley ile birlikte yeni nesil akıllı gözlüklerini tanıttı.

Evrenin sonu nasıl olacak? Büyük donma mı, büyük çöküş mü?

Evrenin nasıl sonlanacağına dair uzun süredir kabul edilen görüşler değişiyor. Yeni araştırmalar, evrenin sonsuza dek genişlemek yerine, bir gün kendi içine çökerek başka bir “Büyük Patlama” ile sona erebileceği ihtimalini gündeme getiriyor.

Nvidia, %92 pazar payı ile GPU pazarında rekor kırdı

Sert eleştirilere rağmen milyonlarca RTX 50 serisi grafik kartı satılırken, rakip satışları ise milyon barajına takıldı.

Chery’den Haziran ayına özel SUV şöleni: Tüm modellerde cazip indirim ve kredi fırsatları

tr.motor1.com’dan Mert Gökhan’ın haberine göre, Chery, tüm SUV modellerinde önemli nakit alım indirimleri ve avantajlı kredi olanakları sunarak yeni bir araç sahibi olmayı kolaylaştırıyor. AİLELERİN TERCİHİ TIGGO7 PRO MAX’TE CAZİP SEÇENEKLER Konfor …