3 yıl önce ortaya çıkan şirket Chrome’u almak için servet önerdi

Yapay zeka odaklı arama motoru girişimi Perplexity, teknoloji dünyasında ses getiren bir hamleyle gündeme geldi. Wall Street Journal ve Bloomberg’in haberlerine göre şirket, Google’ın popüler web tarayıcısı Google Chrome için 34,5 milyar dolarlık istenmeyen bir teklif sundu.

İKİ KAT BÜYÜKLÜĞÜNDE TEKLİF

Perplexity’nin mevcut piyasa değeri yaklaşık 18 milyar dolar seviyesinde bulunuyor. Teklifin bu değerin neredeyse iki katına ulaşması dikkat çekti. Şirket, teklifini Salı günü Google’a iletti. Bu gelişme, ABD hükümetinin devam eden antitröst davası sonucunda Google’ın Chrome’u satmaya zorlanabileceği yönündeki söylentilerin hemen ardından geldi. Ancak Google cephesinden tarayıcının satışına ilişkin herhangi bir işaret gelmiş değil. Mahkemenin de henüz böyle bir karar almadığı biliniyor.

3 MİLYARDAN FAZLA YATIRIM

Perplexity sözcüsü Jesse Dwyer, The Verge’e yaptığı açıklamada WSJ’nin haberini doğruladı. Şirketin Baş İşletme Sorumlusu Dmitry Shevelenko ise Bloomberg’e, birçok büyük yatırım fonunun bu devasa işlemi finanse etmeyi kabul ettiğini söyledi. Anlaşma gerçekleşirse Perplexity, önümüzdeki iki yıl içinde Chrome ve Chromium için 3 milyar dolardan fazla yatırım yapmayı taahhüt ediyor.

Perplexity CEO’su, web tarayıcılarını “yapay zekânın en önemli uygulaması” olarak gördüğünü belirterek bu teklifin vizyonlarının bir parçası olduğunu ifade etti. Bu adım, şirketin ilk büyük satın alma girişimi değil. Yılın başlarında, Perplexity’nin sosyal medya devi TikTok için de satın alma teklifi sunduğu bildirilmişti.

Related Posts

Google’a 34,5 milyar dolarlık teklif

Google’ın satma niyeti olmamasına rağmen yapılan bu “beklenmedik” teklif, ABD’de devam eden tekel davasının ve Chrome’un zorunlu satışı olasılığının yarattığı belirsizlikten faydalanma girişimi olarak değerlendiriliyor. Üç yıl önce kurulan ve Nvidia …

Japonya’ya atılan atom bombaları, kaldırımlara insanların gölgelerini nasıl kazıdı?

1945’te patlayan atom bombaları, iki şehirdeki insanları ve nesneleri kalıcı şekilde etkiledi. Kaldırımlarda ve duvarlarda görülen nükleer gölgelerin nasıl oluştuğu ise, bu karanlık tarihin fiziksel bir yansıması olarak tarihe geçti.

WASK, dijital reklam bütçelerinin verimliliğini artıran AI Ad Creative ürününü duyurdu

Gösterim veya tıklama bazlı dijital reklamların markaların tüketiciye ulaşmak için kullandığı araçlar arasındaki önemi günden güne artarken, bu durum reklam bütçelerine de yansıdı. Reklamverenler Derneği’nin Deloitte ile hazırladığı Türkiye’de …

Otomobiller 2. sıraya düştü! İşte motosikletin zirveye oturduğu iller

Türkiye’de haziran ayı itibarıyla 6 milyon 659 bin 418 ile rekor düzeye ulaşan trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı Aydın, Kilis, Manisa, Muğla, Şanlıurfa ve Iğdır’da otomobil sayısını geçti.

Çin sıfır araçlara, Türkiye kuralını uygulayacak

Çin, sıfır kilometre alınan araçların hemen ikinci el piyasasına düşmesini engellemek için Türkiye’nin uyguladığı 6 ay 6 bin kilometre kuralına benzer uygulamaya geçecek.

DuckDuckGo yeni filtre özelliğini tanıttı

Gizliliğe verdiği önemle tanınan DuckDuckGo, kullanıcılarının geri bildirimleri doğrultusunda görsel arama sonuçlarında yapay zekâ tarafından üretilmiş görselleri gizleme seçeneği getirdi. Tarayıcı üzerinden bir arama yaptıktan sonra Görseller …